הכל על התקנת פיאזומטר ובדיקות מי תהום

לפני תחילת כל פרויקט בנייה, יש צורך לבצע בדיקות מקיפות לקרקע. בכדי שנוכל לדעת איך נוכל לבנות על הקרקע שלנו. אחת מבדיקות הקרקע הנפוצות וההכרחיות ביותר היא בדיקת מי תהום. מי התהום יכולים להימצא כמעט בכל מקום. עלינו לדעת האם הם נמצאים בקרקע שלנו, באיזה עומק ובאיזה כמות לפני שנתחיל את פרויקט הבנייה. בכתבה הבאה, אנו בגאוטסט – קידוחי ניסיון ובדיקות קרקע סיכמנו עבורכם את כל מה שתצטרכו לדעת על בדיקות מי תהום באמצעות פיאזומטר.

למה צריך לעשות בדיקות קרקע?

כפי שאתם ככל הנראה יודעים, כל בניין צריך יסודות ותשתיות המגיעות לעומק הקרקע בכדי שיוכל לעמוד ביציבות ולהחזיק מעמד במשך זמן רב ומול איתני הטבע. אחת הבעיות הגדולות ביותר בהן אפשר להיתקל בעת קידוח היסודות לבניין היא הימצאות מאגר מי תהום. מאגר שכזה יפריע לבנייה עצמה ויעכב אותה. לכן יש צורך בבדיקת מקיפה למי תהום לפני תחילת הבנייה. זאת כדי שנוכל להבין יותר טוב איך לגשת להקמת היסודות. בדיקות הקרקע ככלל ובדיקות מי התהום בפרט, הינן הכרח עבור כל מי שמתחיל פרויקט בניה כלשהו. אותן מומלץ לבצע בעזרת יועץ קרקע מקצועי ומנוסה שידע לעשות זאת בשיטה המהירה, הבטיחותית והטובה ביותר.

איך מתבצעות בדיקות מי תהום באמצעות פיאזומטר

כיום, אחת השיטות הנפוצות ביותר לניטור מי תהום היא באמצעות מכשיר הנקרא פיאזומטר. הפיאזומטר, המוכר גם בתור צינור תצפית. הוא למעשה צינור מחורר בו משתמשים לרוב לזיהוי וניטור של דליפות ממיכלים גדולים. מה שהופך אותו למכשיר כמעט מושלם עבור זיהוי מי תהום מתחת לקרקע. כשאנו מבצעים קידוחי ניסיון כחלק מבדיקות הקרקע ובדיקות מי התהום, אנו מחדירים את הפיאזומטר (צינור תצפית) באמצעות קידוח בשיטת ספירלה חלולה או קייסינג בשטיפה. לפני שמתקינים את הפיאזומטר, יש צורך בתכנון מקדים ומפורט המתבצע על ידי המהנדס תוך. התחשבות בשאר גורמי הסביבה באתר הבנייה. בין הגורמים שישפיעו על תכנון קידוח הפיאזומטר הם עומק הקידוח, מרחק מעצים ומתשתיות קיימות, והשיטה האידיאלית לקידוח באתר הספציפי.

יש לציין שההתקנה עצמה של הפיאזומטר עשויה לקחת זמן מה – בין מספר שעות למספר ימים. תלוי בסוג הקרקע ומבנה האתר עצמו. לאחר שהתקנו את הפיאזומטר, נתקין מכסה מגן על ראש הקידוח. נוכל להתחיל לקדוח אותו לעומק הקרקע בשביל לנטר מי תהום באתר הבניה. בדיקות פיאזומטר יעזרו לנו להבין יותר טוב האם יש באתר הבנייה שלנו מקורות מי תהום, באיזה גודל ועומק הם, ואיך נוכל להתמודד איתם.

מי מוסמך לבצע בדיקות מי תהום ובדיקות קרקע

כפי שציינו, הדרך הטובה ביותר לבצע בדיקות קרקע, קידוחי ניסיון ובדיקות מי תהום היא באמצעות שירותיו של יועץ קרקע מקצועי. יועץ קרקע הינו הסמכות הרשמית לביצוע בדיקות קרקע בישראל, והיחידי שיכול להפיק דו"ח קרקע. מומלץ מאוד שיועץ הקרקע יהווה חלק מרכזי בתכנון הפרויקט כבר מראשיתו. כדי שנוכל לדעת בוודאות שאנו עובדים עם מידע מהימן. חשוב לזכור כי לא כל מהנדס בניין הינו יועץ קרקע! יועצי הקרקע עוברים הכשרה מקצועית שאורכת כ- 9 שנים בטרם יוכלו לעסוק בתחום. עם זאת, לא כל יועץ קרקע יוכל להעניק לכם את השירות והתוצאות הטובות ביותר. לכן נעדיף להיעזר ביועץ קרקע מנוסה ומקצועי.

איך נדע לבחור יועץ קרקע מקצועי

אנו בגאוטסט – קידוחי ניסיון ובדיקות קרקע, גאים לשרת את ציבור לקוחותינו במשך שנים רבות ולהעניק להם את השירות הטוב ביותר. כחלק מהדרך שלנו, אנו מעוניינים להסביר לכם כיצד תוכלו לבחור יועץ קרקע מקצועי. בין אם מדובר באחד מהיועצים שלנו או ביועץ אחר. ראשית, נרצה להתמקד בפרויקטים קודמים של יועץ הקרקע. כיוון שהם יכולים להוות עדות לניסיון היועץ, הגופים איתם עבד בעבר וסדר הגודל של הפרויקטים. כמו כן, מומלץ להיעזר במידת האפשר בהמלצות של קבלנים ומהנדסים מנוסים. במיוחד אם אתם סומכים עליהם שהם יודעים את העבודה. כמובן, אי אפשר שלא להתייחס לעניין המחיר. עלות בדיקות קרקע יכולה להשתנות בהתאם לסוג הפרויקט, סוג הקרקע ומה שמצריכות הבדיקות עצמן. כדי לוודא שאנחנו הולכים עם מישהו אמין והגון, מומלץ לבדוק הצעות מחיר שונות ולהגיע להחלטה הנכונה. זכרו, בדיקות הקרקע שומרות עלינו, כך שמחיר נמוך באופן מחשיד צריך להדליק נורה אדומה.

דילוג לתוכן