בדיקת קרקע לפני בנייה: למה זה כל כך חשוב

בדיקה מדוקדקת של הקרקע זה כלי שעוזר להרבה מאד חקלאים ואפילו גננים ביתיים. ידעתם שזה משהו שיכול ממש לעזור גם לקבלנים לפני בנייה והקמה של מבנים חדשים? כשאנו רוכשים אדמה כזו או אחרת, איכות הקרקע חשובה הרבה יותר ממה שאנשים בכלל חושבים. הרכב הקרקע יכול להשפיע על הכל, החל מהקמת התשתיות הבסיסיות ועד ליסודות איתנים למבנה. בואו ננסה להבין מהי בדיוק בדיקת קרקע ומדוע מדובר באחד הכלים החשובים ביותר בעולם הבנייה.כשאתם זקוקים לבדיקות קרקע מקצועיות ומקיפות ונשמח לעמוד לשירותכם בכל שעה. 

מהי בדיקת קרקע?

בדיקות קרקע בוחנות כמה פרמטרים שמאפשרים לנו להבין אם קרקע מסוימת היא מתאימה ומומלצת לבנייה. הבדיקות השונות יודעות לתת לנו מידע קריטי וחשוב בכמה היבטים שונים: 

  • האם הרכב האדמה יציב וחזק מספיק ויאפשר תמיכה טובה ביסודות המבנה?
  • האם הקרקע היא בעלת יעילות ספיגה מספקת ותאפשר הקמה של מערכת ניקוז יעילה?
  • האם ישנן בעיות אחרות עם הקרקע שעשויות לפגוע בהקמת תשתיות אחרות למבנה?

בנוסף, בדיקה חשובה לא פחות שמהנדסים חייבים לעשות היא בדיקת רעלים לקרקע. חשוב לוודא מעבר לכל ספק שאין באדמה שרידים של רעלים שעלולים לסכן את הדיירים במבנה. 

האם ניתן לבצע בדיקת קרקע באופן עצמאי?

כשמדובר על צרכי חקלאות וגינון , חקלאים רבים וגננים ביתיים נוהגים למדוד את רמות החומציות (PH) של האדמה בעצמם. לצורך העניין הזה ניתן להיעזר בערכות ביתיות שניתן לרכוש. אפילו אפשר לקחת דגימה מהאדמה ולבדוק אותה במעבדות חיצוניות. 

כשמדובר על בדיקת קרקע למטרות בנייה, זה משהו שחייבים להשאיר בידיים של אנשי מקצוע מוסמכים. בגלל שמדובר על בדיקה כל כך חשובה (בנייה עם אדמה לא מתאימה מסכנת חיים), אסור להתפשר. את הבדיקה מוסמך לבצע יועץ קרקע היודע לבחון את מצב הקרקע לקראת בנייה. כך שהבנייה תיעשה בהתאם לתקנות ולחוקים, מה שימנע כמובן קנסות ועיכובים. 

מה עושים אם התוצאות פוסלות את האפשרות לבנייה?

מרבית בדיקות הקרקע לא יפסלו או ישארו בנייה על קרקע, אלא פשוט יספקו תמונת מצב של טיב הקרקע. עם זאת, חלק מן הרשויות דורשות להציג בדיקות לפני שיאשרו את תחילת הבנייה. במקרים הללו יש בעיקרון שתי אפשרויות:

  • ביצוע עבודות לתיקון הקרקע ובדיקה חוזרת לאחריהן. 
  • התאמה ושינוי של תכניות הבנייה בהתאם למצב הקרקע הנוכחי. 

צריך כמובן להתחשב בשיקולים של עלויות וזמן ביצוע. אך ככלל במרבית המקרים ניתן למצוא פיתרון ישים ולהתקדם עם תכניות הבנייה. 

לא מתפשרים על בדיקת קרקע לפני בנייה

גם אם הרשויות במקרה שלכם אינן דורשות אישורי בדיקת קרקע, ההמלצה החמה שלנו היא לא לוותר על זה בכל פעם שרוצים להקים מבנה חדש על קרקע כלשהי. מתוך הניסיון ארוך השנים שלנו בענף אנו רואים למרבה הצער מה קורה בהרבה מקרים שלא זה לא נעשה, ואלו דברים שבהחלט אפשר ורצוי להימנע מהם מראש. בקיצור – אל תתפשרו על בדיקות קרקע מקיפות לפני בנייה ואם יש לכם שאלות נוספות בנושא אנחנו זמינים עבורכם תמיד.

דילוג לתוכן