קידוחי בנטונייט ופולימרים

קידוח כלונסאות בנטונייט מאוד פופולרי בעולם. בנטונייט- הכוונה לנוזל תמיכה היוצר פילטר-קייק על דופן הקידוח, אוטם את קיר הקדח מכניסת מי תהום ועל ידי כך מייצב את הקידוח. מזריקים לתוך המוטות והמקדח באמצעות משאבה כמויות קטנות יחסית של אבקת בנטונייט מעורבבת במים, יוצרים חומר צמיגי או דליל ואטמים את כניסת מי התהום. שימוש תחליטי הוא לקרקע לא יציבה, חולית או שיש בא אחוז גבוה של מי תהום.     

בעבודות ביסוס קרקע שאינה יציבה יש צורך לייצב את הקרקע, כך שהקרקע תוכל להכיל את הבניין שעליה מבלי שהוא ייפול.

   מהו הבנטונייט

 בנטונייט הינו חומר בצורת ג'ל שאינו חודר לקרקע בזמן החפירה. משתמשים כאשר מדובר על אדמה חולית או מקום שאינו יציב או כאשר עומק הכלונסאות מגיע לאזור מי התהום. במקומות אלו יש חשש כי הכלונסאות והבורות לא יהיו יציבים. במקרים אלה מבצעים דיפון על ידי החומר בנטונייט שאמור לייצב את המבנה.

הבנטונייט הוא מינרל בעל יכולות ספיגה של מים. זהו סוג של חרסית לא טהורה המכילה אלומיניום, מגנזיום, נתרן וסידן. מדובר בחומר שאינו מזהם והוא משמש גם כחומר מעשיר לקרקע חקלאית. 

עוד שימוש בבנטונייט בתחום הקידוחים הוא הבנטונייט הגרגירי הנדרש ליצור אטימה והפרדה בקידוחי תצפית לצורך בדיקת מי התהום.

שימוש בפולימרים

השימוש בפולימרים בא להחליף את הבנטונייט במקומות בהם יש איסור על קידוח עם בנטונייט ומתאים לבארות וקידוחים סביבתיים וליצירת קידוח נקי עד העומק הנדרש מבלי לזהם או לפגוע בתוצאות הבדיקות.

קידוח כלונסאות בנטונייט

קידוח בנטונייט מתייחס לביסוס יסודות למבנה וקידוח של כלונסאות. תחילה מתבצעת חפירה מטה באמצעות מכונת קידוח. בבורות שנחפרו יונחו הכלונסאות שישמשו כבסיס למבנה. 

נבחר בקידוח בבנטונייט במקרים בהם חתך הקרקע אינו יציב. במקרים בהם הקרקע חולית או שעומק הכלונסאות קרוב למפלס מי התהום.

להצעת מחיר

דילוג לתוכן